İlçe İdare ve Denetim Şefliği 

İlçe İdare ve Denetim Şefliğinin görevleri şunlardır;

  • 5393 sayılı Belediye Kanunu ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu gereği Kaymakamlığa gönderilen kararlar ile ilgili işlemleri yapmak,
  • Kaymakamlığın, mahalli idareler ve mahalli idarelerin kurdukları işletme, müessese, teşekkül üzerindeki gözetim ve denetim yetkisi ile diğer vesayet görev ve yetkilerinin kullanılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
  • Mahalle muhtarlarının izin, hastalık, görevden uzaklaştırma, istifa, ölüm gibi iş ve işlemlerini yürütmek,
  • 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve diğer kanunlar uyarınca, Kaymakamlıklarca yapılması gereken mahallî idarelerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
  • 08.06.2011 gün 27958 sayılı R.G.’ de yayımlanan “Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev Ve Çalışma Yönetmeliği” nin 68. maddesi uyarınca; mülki idare amirine gönderilen belediye meclis kararlarının Belediye Meclis Kararları Kayıt Defterine elektronik ortamda kaydedilmesi iş ve işlemleri yürütmek.
  • Yürüttüğü hizmetler ile ilgili eğitim programları düzenlemek, ilgili kayıtları tutmak ve değerlendirmek,
  • Mahalle muhtarlarına yönelik hizmet içi eğitim çalışması yapılması, özellikle yeni seçilen muhtarların yetkileri ve sorumluluklarını bilmeleri, görev yapan muhtarların ise uygulamada karşılaştıkları sorunlar ve mevzuat hakkında bilgilendirilmeleri için belli aralıklarla muhtarlara yönelik eğitim veya bilgilendirme toplantısı yapılması işlemlerini yürütmek,
  • İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğünün İlçedeki iş ve işlemlerini yürütmek.
  • Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel müdürlüğünün 28/10/2005 tarih ve 12548 sayılı ve 2005/12 sayılı Genelgesine istinaden; çevresel gürültü çıkaran eğlence yerleri ve etkinliklerle ilgili işlemleri yürütmek.
  • Kitaplık ve dokümantasyon merkezinde görevli personelin hizmet içi eğitim ve seminerlere katılması işlemlerini yürütmek.
  • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlükleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği uyarınca İlçe düzeyinde yapılması gereken iş ve işlemleri yürütmek,
  • Elektronik evrak dışındaki genel ve birim evrak arşiv hizmet ve faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek,
  • 27 Temmuz 2013 tarihli Resmi Gazete'de yayınlanan Genel Aydınlatma Yönetmeliği İş ve İşlemlerini Yürütmek,
  • 2942 Sayılı Kanun gereğince alınacak kamu yararı kararları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,                                         
  • Genel arşiv koruma talimatını hazırlamak, arşiv denetim işlerini yürütmek, konularına göre ayıklama ve imha iş ve işlemlerini yürütmek.
  • Birime ait standart dosya planına göre dosyalama sistemini oluşturmak.
  • Görevi ile ilgili bütün işlerin zamanında ve doğru olarak yürütülmesinden Müdür ve Kaymakama karşı doğrudan sorumlu olmalarının yanında, Mevzuat ve Kaymakam tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
V.H.K.İ
Yakup AKYILDIZ
 
 
 
Adres
Camikebir Mah. Atatürk Blv. No:101 Siverek-Şanlıurfa
Telefon
+90 414 552 10 04
Belge Geçer
+90 414 552 11 50
 
Türkiye Cumhuriyeti Siverek Kaymakamlığı Camikebir Mah. Atatürk Blv. No:101 Siverek-Şanlıurfa
Telefon: +90 414 552 1004